Młodzi przedsiębiorcy zaczynający swoją przygodę z biznesem online często zadają pytanie czym jest pozycjonowanie stron internetowych w Google, dlaczego ta usługa jest im potrzebna i jakie właściwie ma ona znaczenie? Czy przekłada się na konkretne korzyści w postaci zwiększenia sprzedaży czy może ma inne ważne atuty?
Pozycjonowanie stron w teorii: czym jest i jak działa?
Żeby zrozumieć sens pozycjonowania strony firmowej, e-sklepu czy biznesowej wizytówki należy postawić się w pozycji klienta, który szuka w internecie interesującego go produktu. Co najpierw przyjdzie mu do głowy i gdzie zacznie poszukiwania? Odpowiedź jest prosta: otworzy najpopularniejszą dziś wyszukiwarkę na świecie i wpisze w niej szukane słowo. Pozycjonowanie stron internetowych w Google zmierza do tego, żeby firma przedsiębiorcy pojawiła się temu klientowi jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Ten moment jest kluczowy dla decyzji klienta o zakupie. Podsumowując pozycjonowanie to zespół działań prowadzących firmę do znalezienia się jej witryny w topie Google.
Pozycjonowanie w praktyce czyli korzyści i wybór właściwej agencji
Teoretyczna strona pozycjonowania jest bardzo prosta i można pomyśleć, że nie ma nic łatwiejszego niż zapłacić wybranej agencji za to ( zobacz także marketing na Gazeta innowacje ), żeby usytuowała stronę naszej firmy na pierwszym miejscu rankingu Google. Niestety jest to myślenie błędne. Praktyczne pozycjonowanie stron internetowych w Google to proces składający się z wielu czynników i szeregu skomplikowanych działań, których nie da się wykonać z jeden dzień. Wybierając agencję marketingową do pozycjonowania firmowej witryny należy więc wziąć pod uwagę jej doświadczenie, renomę, wiedzę i dotychczasowych zadowolonych klientów. Warto również poczytać opinie o danej agencji w internecie tak, by mieć pewność, że wypozycjonuje naszą stronę www jak najlepiej się da. Korzyści takiego działania są nieocenione: zwiększony ruch klientów na stronie firmy, możliwa większa sprzedaż i lepsza rozpoznawalność marki na tle konkurencyjnych przedsiębiorstw.